1403-02-16 10:01
245
0
89868
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

روز ولادت مختوم‌قلی فراغی در تقویم ثبت می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به پیگیری برای ثبت روز ولادت مختوم‌قلی فراغی در تقویم گفت: این شاعر به‌عنوان ۲۷۴ چهره شاخص ملی در کشور ثبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ الهام متین صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۸ اردیبهشت هم‌زمان با ولات شاعر شهیر ایرانی مختوم‌قلی فراغی برنامه‌های متنوعی را تدارک دیدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: تلاش ما این است که بتوانیم این شعار شهیر ایرانی را به جامعه بشناسانیم و لذا از ۱۰ اردیبهشت برنامه‌های شهرستانی برای نکوداشت مختوم‌قلی را آغاز کردیم.

متین بیان کرد: در این راستا برنامه‌هایی به ابتکار استانداری گلستان در نظر گرفته شده و نگاه بر این بود که مردم گلستان با مفاخر استان آشنا شوند و لذا در ۱۴ شهرستان با محوریت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی دانشگاه‌ها و کارهای پژوهشی برنامه‌های را تدارک دیدیم.

وی افزود: مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی نیز در ۲۷ اردیبهشت ما بر مزار این شهید برگزار می‌شود و مهمان‌هایی در سطوح ملی، استانی و از کشور همسایه ترکمنستان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تأکید کرد: تلاش ما این است یک برنامه همه‌جانبه را برگزار کردیم و با سازمان ارتباطات هماهنگی صورت‌گرفته که بتوانیم در سطح ملی و بین‌المللی نیز این شاعر ترکمن را معرفی کنیم.

متین با اشاره به پیگیری برای ثبت روز ولادت مختومقلی فراغی در تقویم گفت: این شاعر به‌عنوان ۲۷۴ چهره شاخص ملی در کشور ثبت می‌شود.

وی افزود: با تأکید رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد در مهرماه برنامه‌ای تدارک دیده می‌شود که نام و یاد شهید در سطح ملی نیز دیده شود و پیشنهاد ما این است در مجمع تقریب و مذاهب به معرفی این شاعر ترکمن پرداخته شود.

انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.